October 23, 2005


WHITE ALREADY TO HARVEST
Today while walking in my new neighborhood which is in a little country community of southeast Alabama, I was thrilled when I came to a large field of cotton, so white! I picked a small branch of it to bring back home and prayed for the Lord to speak to me. When I got back, I thought about what Jesus said in John 4: "Say not ye, There are yet four months, and then cometh harvest? Behold, I say unto you, Lift up your eyes, and look on the fields; for they are white already to harvest." Then I thought about a new friend I met at work who told me that she had an encounter with God while reading the Bible during hurricane Ivan last year. She got excited when I told her that I read the Bible too and was a Christian. Then we had lunch in the park last week, prayed together, and talked about doing a Bible study. BEHOLD, NOW IS THE ACCEPTED TIME; BEHOLD, NOW IS THE DAY OF SALVATION!

DEUTSCH
WEIß, BEREIT ZUR ERNTE
Heute war ich, während ich durch meine neue Nachbarschaft lief, die in einer kleinen Landgemeinde im Südosten von Alabama ist, begeistert, als ich zu einem großen Baumwollfeld kam, es war so weiß! Ich nahm einen kleinen Zweig davon mit nach Hause und betete, daß der Herr zu mir sprach. Als ich zurück kam, dachte ich darüber nach, was Jesus in Johannes 4 sagte: "Sagt ihr nicht: Es sind noch vier Monate, und die Ernte kommt? Siehe, ich sage euch: Hebt eure Augen auf und schaut die Felder an! Denn sie sind schon weiß zur Ernte." Dann dachte ich über eine neue Freundin nach, die ich auf der Arbeit kennengelernt habe, sie hatte mir erzählt, daß sie eine Begegnung mit Gott hatte, während sie die Bibel, während dem Hurrikan Ivan letztes Jahr, las. Sie wurde begeistert als ich ihr erzählte, daß ich auch die Bibel lese und Christ bin. Dann machten wir letzte Woche Mittagbrot im Park, beteten zusammen und sprachen darüber, ein Bibelstudium zu machen. SIEHE, JETZT IST DIE WOHLANGENEHME ZEIT; SIEHE, JETZT IST DER TAG DER RETTUNG!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home