April 18, 2005


Berlin Sun Daylily
NEW NAME
It was a beautiful spring day as we walked to the hospital from the bus stop. We found our friend outside in the back enjoying the wonderful sunshine, so we joined her. After walking around some, we sat on a nearby bench to visit. I had brought my guitar so we could sing together. This was fun and a blessing to us as well as a few others who sat near us. Music is healing to the soul and this seemed to be true for our friend who has been in the mental hosptial several months now for attempted suicide. May the Lord heal her spirit, soul, and body in Jesus name! Here are the words to one of the songs we sang:
"I will change your name.
You shall no longer be called
Wounded, outcast, Lonely or afraid.
I will change your name.
Your new name shall be
Confidence, joyfulness,
Overcoming one,
Faithfulness, friend of God,
One who seeks my face!"
(by D.J. Butler - Mercy/Vineyard 1987)
Listen to Andy Pratt sing a bit of the song HERE. He changes a few of the words, but the message is still the same.
NEWS ARTICLE:
Record numbers of Germans are suffering from depression and other mental illnesses, a new report says.

DEUTSCH
Berliner Sonnen-Taglilie
NEUER NAME
Es war ein wunderschöner Frühlingstag, als wir von der Bushaltestelle zum Krankenhaus gingen. Wir fanden unsere Freundin draussen auf der Rückseite, den wunderbaren Sonnenschein geniessend, also schlossen wir uns ihr an. Nachdem wir ein bisschen rumgelaufen waren, setzten wir uns auf eine nahegelegene Bank um zu plaudern. Ich hatte meine Gitarre mitgebracht, so daß wir zusammen singen konnten. Das machte Spaß und war ein Segen für uns, und auch für ein paar andere, die in unserer Nähe saßen. Musik ist Heilung für die Seele und das schien auf unsere Freundin zuzutreffen, die nun schon einige Monate in der Psychiatrie ist, weil sie versucht hat, Selbstmord zu begehen. Möge der Herr ihren Geist, ihre Seele und ihren Körper heilen, in Jesu Namen! Hier ist der Text eines Liedes, das wir sangen:
"Ich werde deinen Namen ändern.
Du sollst nicht länger genannt werden:
verwundet, ausgestossen, einsam oder ängstlich.
Ich werde deinen Namen ändern.
Dein neuer Name soll sein:Vertrauen,
Freude,Überwinder,Treue, Freund Gottes,
Einer, der mein Gesicht sucht!"
(von D.J. Butler - Mercy/Vineyard 1987)
Hör HIER Andy Pratt zu, wie er ein Teil des Liedes singt. Er singt ein paar Verse anders, aber die Botschaft ist die Gleiche.
NACHRICHTENARTIKEL (auf englisch):
Ein Nachrichtenbericht sagt: Rekordzahlen von Deutschen leiden an Depressionen und anderen psychischen Erkrankungen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home